-  Framtidsbygget är Centerpartiets wiki, ett slags uppsamlingsplats för ideér, där medlemmar och andra medborgare kan lämna politiska förslag, och där de allra bästa förslagen sedan kan tas upp i Centerpartiets idéprogram, säger Enis Püpulek på reklambyrån GoodMorning Sunshine.

 - Centerpartiet kontaktade oss och bad om hjälp med att sprida intresset för wikin Framtidsbygget. Vi insåg att politik ibland kan vara väldigt främmande för människor och det man bryr sig om är sådant som angår i vardagen. Vi ville därför ta fram något som gjorde det väldigt lätt för människor att sprida sitt eget politiska budskap.

 Lösningen blev ”Budskapsbyggaren” en webbsida där besökare kan skriva in sitt budskap och få det utgjort i tre olika grafiska format; en banner, ett Facebookomslag och bloggbild. Besökaren kan sedan använda något av de olika formaten på sin egen blogg eller Facebook-sida. Bannern eller bilderna med budskapet länkar sedan tillbaka till Centerpartiets wiki där diskussionen ska fördjupas.

Centerpartiets Ingrid Hedenvind Brask är beställare:

- Centerpartiet skrev sitt senaste idéprogram för 10 år sedan. Efter valet 2010 tillsatte vi därför en arbetsgrupp för att förnya det och Framtidsbygget är ett sätt att samla input. Men trösklarna för att ta till sig diskussionerna på wikin har ibland varit lite höga, så vi letade efter ett sätt  att göra det enklare att sprida sitt eget budskap samtidigt som vi också driver trafik.

 Man träffade tre olika byråer. Goodmorning Sunshine presenterade den bästa idén som dessutom var enkel att genomföra. Hos Centerpartiet är man nöjd med kampanjen.