I fredags slutade Anna Rindefjell som marknadschef på Coca-Cola efter tre och ett halvt år. Den 1 oktober tillträder hon som marknadschef för Friluftsfrämjandet. En nytilsatt tjänst som hon fick erbjudande om innan sommaren.

– Jag har funnits den här världen i tolv år. Det här jobbet ett bra tillfälle att bidra till något helt annat och för mig personligen att utvecklas vidare. Friluftsliv och äventyr är också en central del av mitt liv, säger Anna Rindefjell till Resumé.

Var du trött på den kommersiella världen?
– Inte alls. Det var mer en möjlighet som dök upp där jag kunde jobba med min personliga hobby. Jag älskar kajakpaddling och bergsbestigning etc. Nu får jag jobba med att lyfta fram friluftslivets kärnvärden.

Det är en nyskapat tjänst där Friluftsfrämjandet vill bli mer aktiva i sin kommunikation. Vad blir ditt uppdrag?
– Det är ett brett varumärkesuppdrag där jag kommer att fokusera på målgrupper, portfölj, pr, digitala/sociala medier, kommunikation och samarbeten. Eftersom det är ny tjänst kommer jag till en början att titta på var vi står idag.

Coca Cola har hittils inte tilsatt någon ny marknadschef. Tillsvidare är läskjättens direktör Mattias Boqvist ansvarig för kommunikationen.