Under 2012 tog Spendrups över distributionen av energidrycken V på den svenska marknaden och den nya kampanjen är ett led i vår relansering av varumärket som går under parollen ”The energy drink from Down under”.

– V kommer ursprungligen från Nya Zeeland/Australien och vi vill ta tillvara på den sköna, avslappnade attityd till livet som dessa länder ofta förknippas med och på ett kul sätt få folk att prova den livsstilen ihop med sina vänner, säger Anna Lidström, marknadschef  för läsk, juice och stilldrink på Spendrups.

Kampanjen sker bara på nätet och på Facebook under namnet Switcheroo där man kan utmana sina kompisar på att under en timma få tillgång till varandras wall på Faceook, dock utan att få tillgång till något annat så som meddelanden, inställningar och lösenord.

– Vi vill att man ska göra roliga och oväntade saker som får deltagarnas gemensamma vänner att le. Vi har en moderator som följer att man inte gör något taskigt. Den som gör roligaste statusuppdateringen vinner en resa till Australien, säger Anna Lidström.
 
Bakom kampanjen står Jung von Matt Stockholm och finns både på svenska och engelska.