Jacob Notlöv har jobbat som marknadschef på Byggmax i åtta år. För tre veckor sedan lämnade han företaget som hans far Stig Notlöv grundade. Ny marknadschef på Byggmax blir Daniel Juhlin.

I fortsättningen kommer han bland annat ägna mer tid åt e-möbelföretaget Swedish E-Furniture som han var med och startade för ett drygt år sedan.

– Jag har varit på huvudkontoret i åtta år och byggt upp it-avdelningen, inhousereklambyrån och marknadsavdelningen från grunden. Det har varit en fantastisk resa, säger Jacob Notlöv till Resumé.

Jacob Notlöv kommer inte att ägna all sin till åt Swedish E-Furniture där hans vän Ludvig Ungewitter är vd. Byggmax förre marknadschef är även delägare i affiliatemarknadsföringsnätverket Adtraction som i år kommer att nå en omsättning på 30 miljoner kronor.

Hur känns det att lämna Byggmax efter en så pass lång tid?
– Vi började från ingenting. Det har varit jäkligt roligt. Det är svårt att lyfta fram någonting som jag är extra stolt över. På nätet har vi idag dubbelt så många besökare som konkurrenterna och under sommaren hamnar Byggmax på topp-100 över Sveriges mest välbesökta hemsidor.

Beskriv den resa som Byggmax har gjort?
– Vi började jobba med Storåkers McCann 2008. Med dem ökade vi kännedomen. Från 2009 och framåt har vi arbetat inhouse fortsatt öka kännedomen och samtidigt drivit upp försäljningen. I maj publicerade tidningen Viilla sin Villabarometern. Där visade det sig att vi hade nått högre kännedom än Bauhaus och det med hälften så mycket pengar på medieinvesteringar.

Hur ser du på möjligheterna att bli marknadschef för ett företag igen?
– Det vet jag inte, Det är svårt att veta vad man kommer att göra i livet. Just nu känns det spännande att hitta på något nytt.