En av teckningarna från kampanjen.
En av teckningarna från kampanjen.
Energieffektivisering är en röd tråd i E.ON:s kommunikation och nu drar bolaget igång en ny bred kampanj där svenskarnas bästa energispartips visualiseras med tecknaren Henrik Langes humoristiskt tecknade serierutor.

– Vi har fått in många bra och roliga tips på hur el ganska enkelt kan sparas i hushållen och detta vill vi uppmärksamma genom en offensiv kampanj som kommer att synas i allt från tv och digitala medier till stortavlor utomhus, säger Stina Liljekvist, varumärkeschef på E.ON i en kommentar.

Höstens kampanj är en förlängning av det energisparprojekt som E.ON drog igång i februari i år, Sveriges Största Energisparexperiment, vilket E.ON menar har resulterat i en gemensam elminskning bland deltagarna på 11 procent.

Bakom kampanjen som startar den 1 oktober står Forsman & Bodenfors. Mediebyrå är Carat och pr-byrå är Wenderfalck. Digital byrå är LBi.