Joakim Mörnefält.
Joakim Mörnefält.
– Jag ser en möjlighet att få göra något annat efter 12 år på företaget. Jag känner lite som att cirkeln är sluten efter att ha varit marknadschef, suttit i ledningen och jobbat globalt. Jag känner att jag nu kan göra mer nytta någon annanstans, säger Manpowers kommunikationsdirektör Joakim Mörnefält.

Vad ska du göra nu?
– Jag känner att jag kan bidra i varumärkes- och kommunikationsfrågor och efter tio år i ledningen på Manpower så är jag även bra på att driva företag. Vi får se om jag gör något i egen regi eller om det finns en perfekt match på något företag där ute.

Vad tar du med dig från 12 år på Manpower?
– När jag började på Manpower var hela bemanningsbranschen en sorts ful ankunge som inte riktigt var accepterad på arbetsmarknaden. Jag har varit med och förändrat bilden av Manpower och hela branschen och det är jag stolt över.

Joakim Mörnefält kommer att stanna tills en efterträdare är på plats. Rekryteringen av en ny marknadschef påbörjas i veckan.