Catarina Falkenhav.
Catarina Falkenhav.
Tidigare i dag kunde Resumé avslöja att Hyper Islands förra vd, Mattias Hansson, blir vd för det nya ABBA-museet i Stockholm.

Nu kan Resumé avslöja att hans högra hand som vice vd är varumärkes- och designbyrån Identity Works förra vd Catarina Falkenhav.

– Vi träffades för första gången för tio år sedan på Jarowskij och vi har inte jobbat ihop sedan dess. Det känns jättekul att göra detta med henne, säger Mattias Hansson.

Catarina Falkenhav tvingades lämna vd-stolen på Identity Works i slutet av 2011 i samband med att flera varslades på byrån och att ledningen ville ha nytt ledarskap. Sedan dess och fram till juni i år har hon varit mammaledig.

– Det finns många skäl varför jag jobbar med det här; att få vara med och lansera en världsattraktion som ABBA The Museum kommer att bli. Att få jobba med ett sådant oerhört starkt varumärke, den låtskatt som finns och inte minst berätta den sanna historien om dessa fyra mycket begåvade artister som skrev svensk musikhistoria, säger Catarina Falkenhav till Resume.se.

– Dessutom är det fantastiskt kul att få jobba tillsammans med Mattias igen! Jag tror att vi tillsammans i teamet kanske kan ge en ny mening till begreppet museum, med allt vad det innebär.

Vad har du för relation till ABBA?
Min relation till ABBA musiken är som för många andra väldigt fylld med minnen från barn- och tonårstiden. Men några nutida kopplingar är när mina barn och syskonbarn får upp ögonen för musiken genom Mamma Mia-filmen. Jag får youtuba originalversionen Mamma Mia för dem och börja berätta om den riktiga popgruppen ABBA. Finns inget härligare än att återupptäcka sin favoritmusik med sina barn.