Förra året introducerade Statoil en egen "matkassetjänst" under varumärket Middagsklubben. Tjänsten går ut på att man kan beställa fyra middagar för fyra personer på Middagsklubbens hemsida och sedan plocka upp matkassen på sin Statoil-station.

Nu gör man sin största satsning hittills på Middagsklubben i en ny kampanj signerad McCann Stockholm.
 
– För oss är Middagsklubben en stor och viktig satsning för att underlätta vardagen för våra kunder. På detta sätt kan vi erbjuda en unik service på utvalda stationer i Stockholmsområdet och Mälardalen och det vill vi också lyfta fram i den aktuella reklamkampanjen, säger Mette Tavell, ansvarig för Middagsklubben på Statoil.
 
Huvudmediet blir TV4 på de orter som Middagsklubben finns. Utöver reklamfilm, innefattar kampanjen också en bred dr-aktivitet, samt aktiviteter på Statoils stationer knutna till Middagsklubben.