De senaste åren har SJ försökt bemöta kritiken kring förseningar med stora reklamsatsningar. Förra året gjorde man sin största reklamsatsning på tre år.

I morgon lanserar SJ en ny kampanj signerad reklambyrån King och den digitala partnern MRM Stockholm.
– I höst fokuserar vi på att kommunicera pris för att driva volym till vår affär. Den här kampanjen kommer att användas långsiktigt och gå under hela hösten, säger Maria Höglund marknadschef på SJ.

Kampanjen bygger på ett erbjudande där SJ ökar antalet lågprisbiljetter.

Varför väljer ni att fokusera på pris just in höst?
– Det är alltid viktigt att driva in volym och försäljning, i höst får priset vara bäraren av den kommunikation vi gör.

Kampanjen kommer att synas i tv, på internet, i kvällspressen och i Metro. Med en tyngdpunkt på tv och det digitala.
– Vi riktar oss brett. Filmerna är bara tio sekunder långa. Tyngdpunkten ligger den här gången på erbjudandet, säger Maria Höglund.

Arbetsgrupper

King
Josefine Wallin AD, Linda Elers Copy, Lina Söderqvist Projektledare och Lena Ivarsson Produktionsledare.

MRM Stockholm

Fredrik Hildebrand, Art Director
Jessica Kugelberg, Copywriter
Staffan Smedfors, Projektledare
Catharina Fagerlund, Produktionsledare
Karin Johanson och Tobias Vermehren, Designer
Alonso Diaz och Joakim Gordillo, Utvecklare