Efter att ha sprängt drömgränsen och nått över en miljard användare släppte Facebook sin första reklamkampanj någonsin. I reklamen jämförs det sociala nätverket med stolar.

Reklamfilmen, som är signerad WK Portland, har på bara en vecka blivit omskriven och hånad i stor utsträckning. Kritiker menar att filmen är sentimental och att kopplingen mellan Facebook och stolar känns krystad.

Ett bidrag i floderna av hån som fått extra stor uppmärksamhet är filmen "ARE CHAIRS LIKE FACEBOOK", signerad NSFW-nätverket. I filmen som är en minut och 20 sekunder lång  ingår bland annat följande slingor:

"Stolar. Stolar är sådana saker vi sitter på. Människor kan göra saker när de sitter på stolar. Som att dela bilder, internetmobba eller onanera. Stolar tjänar pengar på att sälja information om dig. Det är därför som stolar är som Facebook."

och

"Stolar är som Facebook, ringklockor, toalettrullar, heroin. Det här är saker som har namn, saker i den här videon. Arkivfilmer, den här saken, en man med krok som hand. Nu säger vi bara saker för att fylla ut tiden".