Konceptet syftar till att stärka upplevelsen av Philips 6907 som tv:n för underhållning utan ramar och har premiär på Hem & Villa-mässan i Stockholm den 11-14 oktober. Efter det följer en sju veckor lång turné i nordiska köpcentrum.

Bakom idé och koncept står kommunikationsbyrån BrandEcho, som tillsammans med TP Vision har arbetat fram turnén. 

– Syftet Walls by Philips-installationerna är att visa hur den gränslösa Philips TV-n 6907 stärker bildupplevelsen jämfört med en traditionell TV och hur Philipspatenterade bakgrundsljus Ambilight, skapar en ännu större upplevelse, säger Johanna Hedenbergh, nordisk marknadschef på TP Vision, som säljer och marknadsför Philips TV i en kommentar.

I samband med "Walls by Philips" riktas ett erbjudande till besökare för att öka trafik till återförsäljare och skapa försäljning. I samband med att projektet avslutas kommer ett konstverk tillsammans med en Smart TV att skänkas till välgörande ändamål.