Brämhults lemonader.
Brämhults lemonader.
Volontaire och Brämhults har samarbetat ända sedan byrån startades för tre år sedan. En viktig del av samarbetet har alltid handlat om produktutveckling och i den processen kom idén om smaksatta lemonader fram för några år sedan.

Innan lanseringen testades konceptet på de mest lojala konsumenterna och dessutom åkte Volontaire och Brämhults tillsammans till Australien och Nya Zeeland för att låta sig inspireras.

– Vi på Brämhults föredrar att testa våra idéer på riktigt, så att vi vet vad riktiga människor tycker om dem. Samtidigt var vi oroliga att vi tagit i lite för mycket den här gången, då årsprognosen sattes till 120 000 liter för de smaksatta lemonaderna, säger Helen Mellde Helmfridsson, marknadschef på Brämhults.

Just nu är prognosen för årsförsäljningen 1,2 miljoner liter, vilket är tio gånger högre än vad man först planerat för.

– Det är tydligt att svenskarna börjat leta efter alternativ till läsk som törstsläckare. Men att förändringen i beteende skulle gå så här fort är helt överväldigande, säger Helen Mellde Helmfridsson, marknadschef på Brämhults.

Volontaire har tagit fram namn, koncept och förpackningsdesign för de smaksatta lemonaderna.