Det högsta målsättningen i år är att sälja 100.000 Rosa band. Som inspirationskälla för både kvinnor och framför allt män använder arbetsgruppen den finska ishockeystjärnan Teemu Selänne.

Hockeyikonen deltar i kampanjen genom att retas med alla finländare som fortfarande surar över den ödesdigra ishockeymatchen 2003, då Tre Kronor vann över de finska lejonen med 6-5. Detta efter att ha haft ledningen med 5-1 i Hartwall Arena i Helsingfors.

I kampanjen, som både går med reklamfilm, annonsering och digitalt, lovar Teemu Selänne att "rätta till" hockeresultatet från 2003, ifall man lyckas sälja 100.000 rosa band i år. På detta sätt hoppas man inspirera rekordmånga finska män att köpa ett rosa band i år.

– Årets finska Rosa Bandet-kampanj har temat "Otroliga saker händer". Utgångspunkten är att ju fler Rosa Bandet som säljs, desto fler otroliga saker kommer att hända", säger Jyrki Poutanen, creative director på McCann Helsinki.

kampanjsajten tar man upp man en rad olika osannolika saker som kommer att hända ju fler band man lyckats sälja i.