Lennart Söderberg har tidigare jobbat på McCanns eventbyrå Creator Momentum, på Octagon och mellan 2007 och 2010 som eventproducent på Lowe Brindfors.

Sedan ett och ett halvt år tillbaka driver han den egna eventbyrån Brand Magic och i helgen utsågs han till Årets nyföretagare av NyföretagarCentrum.

– Mina erfarenheter från min tid på Lowe Brindfors har varit mycket betydelsefull för min affärsidé. När jag jobbade på Lowe Brindfors lärde jag mig mycket om hantverket att ta fram långsiktiga koncept som levererar på brief och samtidigt berör målgruppen i vald riktning, säger Lennart Söderström.

Han menar att reklambyråer jobbar i en bransch där man avbryter konsumenter i deras vardag och att det då gäller att tala till både hjärtat och hjärnan på ett sätt som berör och engagerar målgruppen.

– Den insikten tog jag med mig när jag startade Brand Magic: viktig information kan vara både underhållande och relevant på samma gång, precis som bra reklam. Jag lägger därför stort fokus på att hitta en big idea som rimmar bra med eventets nyckelbudskap men som också tillför energi till eventet. 


Vad är målet med Brand Magic?
– Målet med Brand Magic är inte att bli störst, utan att vara Sveriges erkänt bästa producent av innehåll till möten och events.