En stillbild från reklamfilmen.
En stillbild från reklamfilmen.
Filmen visar hur olika hushåll använder en vattenkokare på olika sätt och är E.ONs första icke-animerade film sen 2009. Den använder sig av energi, i form av ljus som slås på och av, för att ta betraktaren från scen till scen.

– När jag läste manuset kom jag att tänka på ett gammalt trolleritrick där man använder sig av ljus för att dölja och avslöja ting. Byrån gick igång på det, så när den biten föll på plats kunde jag fokusera på människorna och små ögonblick mellan dem, säger Tomas Mankovsky.



Tomas Mankovsky jobbade tidigare på reklambyrån Fallon i London innan han bestämde sig för att inleda samarbetet med Blinkink, som nu representerar honom, 2009.

Tillsammans med Samuel Åkesson, parhästen på Fallon, kan Tomas Mankovsky se tillbaka på många uppmärksammade kampanjer, bland annat för Sony.

Trots att han bor i London är han även representerad av Folke Film i Sverige.


Vad har du mer på gång?
– Inget svenskt för stunden, men det vore kul att göra mer grejer där framöver.
 Är i slutfasen med en stor engelsk pitch, så ganska mycket jobb med det just nu, och så håller jag på att göra klart en reklamfilm for United Biscuits här i England, säger Tomas Mankovsky till Resumé.

– 

Om nätterna pysslar jag dock med en kortfilm med inspelning i Sverige till våren. Det känns jätteroligt.

Kampanjen för E.ON släpps i England denna vecka.