Fredrik Preisler, Gabriella Wollo, Niclas Norström och Christoffer Dymling.
Fredrik Preisler, Gabriella Wollo, Niclas Norström och Christoffer Dymling.
För några veckor sedan kunde Resumé avslöja att Nakeds grundare i Sverige, Johan Falk och Fredrik Svensson, ska lämna den egna byrån vid årsskiftet för att i stället jobba med den digitala produktionsbyrån Society 46.

De lämnade över ansvaret och driften av byrån till Fredrik Preisler och Christoffer Dymling som tillsammans med en vd, som de nu är i processen att rekrytera, ska vara managing partners av byrån.

Nu kan Resumé avslöja att den nya ledarduon har gjort sina första rekryteringar.

De har rekryterat strategen Niclas Norström, tidigare på TBWA, och
Gabriella Wollo, operativ projektledare, tidigare Scholz & Friends.

Niclas Norström kommer att ha ansvar att vidareutveckla Nakeds strategiska erbjudande.

– Vi är väldigt glada att en av branschens vassaste strateger valt att börja hos oss på Naked. Det visar att vi är inne på en spännande resa och att vi attraherar både talanger och kunder som söker ett tydligt alternativ till de mer etablerade byråerna, säger Fredrik Preisler, managing partner på Naked.

På TBWA arbetade Niclas Norström som planner och ansvarade för deras strategiska erbjudande. Han arbetade med flertalet av deras större kunder, bland annat Arla, Canal Digital, Cancerfonden, Fortum, Nordea, Renault och SL. Innan TBWA arbetade han på Grey, Acne och Differ.

– Jag tror på strategiska och kreativa lösningar som bryter med marknadens konventioner och på att arbeta brett med kreativitet, innovation och idéer för att lösa problem precis som Naked, vilket gör det till en perfekt plattform för mig att arbeta utifrån, säger Niclas Norström.

Gabriella Wollo blir head of production på Naked.

– Efter mina åtta år på Scholz & Friends som produktionsledare och senare operativ projektledare kände jag att det var dags att ta mig an en större utmaning och bredda mina kunskaper som producent men också bli en del i att driva byrån framåt. Det lockade också att börja jobba på en så kreativ och spännande byrå som Naked, säger Gabriella Wollo.

På Scholz & Friends jobbade hon med kunder som Tre, Frälsningsarmén, Fritisdsresor, Canal + och Opel. Innan Scholz & Friends jobbade hon på HägerFredlund.

– Gabriellas långa erfarenhet av produktionsledning ger både oss och våra kunder en stor trygghet. Ju mer ambitiösare kommunikationslösningar man skapar desto tryggare produktionsledare behöver man så därför är Gabriella en mycket viktig spelare på Naked, säger Christoffer Dymling, managing partner på Naked.

Är rekryteringarna ett sätt att stärka byrån inför att Johan Falk och Fredrik Svensson lämnar vid årsskiftet?
– Dessa rekryteringar kommer inte att ta över arbetsuppgifter som tidigare legat på Johan och Fredrik, utan är ett led i att ytterligare förstärka hela byråns erbjudande, säger Christoffer Dymling.

Kommer det att bli fler rekryteringar den närmaste tiden?
– Jag och Fredrik Preisler har tagit över driften av byrån från Johan och Fredrik och är mitt uppe i en rekryteringsprocess för att hitta en tredje part och vd till vår ledningsgrupp.

Naked Stockholm grundades 2008 och omsatte i sitt senaste bokslut 53 miljoner kronor med ett resultat efter finansnetto om 8,7 miljoner kronor. Några av deras kunder är Nike, 118 100, Unibet, RFSU och Röda Korset.