En skärmdump från kampanjsajten.
En skärmdump från kampanjsajten.
Bakgrunden till kampanjen är att Froosh innehåller endast frukt varav hälften importeras från utvecklingsländer. 



– Vi vill att våra konsumenter ska få se detta med egna ögon. Därför tog vi fram ett projekt för att arrangera resor där de får möjlighet att besöka fruktplantage i en vecka och återberätta sina upplevelser med egna ord. Resorna har varit populära och vi är glada att nu sammarbeta med tidningen Nöjesguiden för den kommande resan, säger Froosh gruppmarknadschef Maria Bullen i en kommentar.



På kampanjsidan upforit.se kan man nu registrera sitt intresse att följa med till en fruktplantage och kampanjen kommer att uppmärksammas genom ett samarbete med tidningen Nöjesguiden.



– Kampanjen kommer att uppmärksammas på flera sätt både i print och online. Vi har dessutom tillsammans med froosh tagit fram neckhangers till en hundratusentals flaskor som berättar om projektet, säger Nöjesguidens vd Faje Gani i en kommentar.



Kampanjen pågår fram till den 23 november.