Under förra veckan lanserade Nordea en ny kampanj med utgångspunkt i bankens personliga rådgivning. I kampanjen presenterar man fem av Nordeas personliga bankmän.

I kortfilmsformat får man följa Ida, Johan, Lisa, Daniel och Hannele i deras personliga vardag; i skogen, i hemmet och på fotbollsträningen.
Huvudtemat för kampanjen är att Nordea har kompetenta och personliga rådgivare som utgår från kundens behov.

– Syftet med filmerna är att visa det vänliga ansikte kunderna möts av på våra bankkontor. Här får du möta några rådgivare med olika vardag och olika intressen, precis som våra kunder. Våra personliga bankmän arbetar dagligen med att ge råd om kundernas privatekonomi, Claes Tell, marknadsdirektör på Nordea i Sverige.

Kampanjen är gjord av House of Radon och kommer att under hösten gå på webben och i bankens egna kanaler. På Allt för föräldrar kommer besökare även att kunna chatta och ställa frågor direkt till Ida, som är personlig bankman i Piteå.

– "Personligt" som begrepp handlar om att vara mer än bara business. Att faktiskt bry sig och lära känna sina kunder. Nordea har, genom sina personliga bankmän, alltid värnat om att skapa en riktig relation till kunden och det tyckte vi var värt att lyfta fram. Tanken med filmerna och deras utformning är att bli just personliga. Att visa på närhet och öppenhet, både i tema och bildspråk. Vi ville skapa ärliga möten med personliga bankmän från olika delar av Sverige. Möten som i film skulle ge känslan av den relation som faktiskt uppstår när du får en personlig kontakt med din bank, säger David Dworsky, Creative Director på House of Radon.

–  Det har varit otroligt spännande att resa runt i Sverige och träffa alla dessa personliga bankmän som verkligen brinner för sitt arbete och sina kunder. De kan ha olika ingångar och specialområden, men de har alla det personliga gemensamt, säger Einar Bodström, regissör på House of Radon.