Kristian Mirsch.
Kristian Mirsch.
I början av oktober kunde Resumé avslöja att Nakeds grundare Johan Falk och Fredrik Svensson ska lämna den egna byrån och går in som storägare i digitala produktionsbyrån Society 46.

Förra veckan blev det även känt att Society 46 har landat Pepsi som ny storkund.

Nu kan Resumé avslöja att den som blir projektledare och kundansvarig för Pepsi är Kristian Mirsch.

– Kristian är en av branschens unga talanger, som med sin bakgrund inom dryck och sin kunskap inom sociala medier, kommer att vara en stor förstärkning till vårt nuvarande team, säger Karl Rosander, grundare av Society 46 till Resumé.

Kristian Mirsch har en bakgrund som marknadschef för Kanon Organic Vodka som på kort tid uppmärksammades stort i Sverige och USA. Kanon Organic Vodkas ägare avled nyligen och därför är dess framtid oklar. Men för Kristian Mirsch väntar nu nya utmaningar.

– Society 46 är en byrå som precis som jag vill skapa framtidens kommunikation så det var inget svårt val från min sida. De har något extremt spännande på gång och har knutit till sig några av branschens bästa, så jag är i mycket gott sällskap. Att dessutom få jobba med ett så stort, globalt varumärke som Pepsi och skapa en ny digital plattform för dem är en väldigt rolig och intressant utmaning, säger Kristian Mirsch.

Den digitala produktionsbyrån Society 46 startades i Nakeds lokaler för tre år sedan och har tillsammans med byråer som Forsman & Bodenfors och Åkestam Holst gjort kampanjer för bland andra Sveriges Radio, Nike, SOS Barnbyar och Volkswagen.