Rågkakan från Polarbröd är en klassiker. Frågan kring på vilka sida man ska välja att lägga pålägget väckte en tanke hos arbetsgruppen på Saatchi & Saatchi.

Resultatet blev en kampanj på Polarbröds Facebook-sida.
– Det är en fråga som jag själv har burit med mig. Ska man välja den släta eller den fluffiga sidan? Vi har märkt att det här engagerar Polarbröds kunder och gör de mer aktiva på företagets Facebooksida, säger Jonas Frank, art director på Saatchi & Saatchi till Resumé.

Uppdraget från Polarbröd handlade om att engagera människor I Facebook-kampanjen "Välj Sida", som gick upp i fredags, uppmanas människor att att ta ställning i ämnet.

Deltagarna kan rösta på "sin sida" men också följa kampen live och fördjupa sig i statistik, bland annat hur vänner röstar eller hur rösterna hamnar geografiskt.
– Det går inte bara att bygga "likes" på företagets Facebook-sida. Varför ska man göra det? Man måste jobba med mervärde och det här är et sätt att ge tillbaka. Vi kommer att göra fler aktiviteter framöver, säger Jonas Frank.