Walter Naeslund, vd och grundare av Honesty
Walter Naeslund, vd och grundare av Honesty
Honesty vill uppdatera sitt erbjudande och avskaffar därför samtliga digitala roller.
– Att se digitalt som en separat disciplin är inte relevant på samma sätt som när vi grundade byrån 2009. Nu kanske många tror att byrån inte är digital längre, men det blir tvärtom. Alla våra medarbetare inom reklam, strategi, pr och design kommer att jobba digitalt från början, säger Walter Naeslund till Resumé.

Honesty rekryterade nyligen 3:s förre pr-ansvarige Linda Kardell som ett steg i omstöpningen av byrån. Samtidigt har två medarbetare valt att sluta på eget initiativ.


Byrån tar nu bort de digitala rollerna eftersom man enligt Walter Naeslund inte lyckats införliva det digitala som egen disciplin.
– Det här blir ett nytt sätt att jobba. Allt går mycket snabbare när alla konsumenter har smartphones. Vi måste bli mycket snabbare, säger Walter Naeslund.

Honesty har nu ett erbjudande inom alla verksamhetsområdet; reklam, pr, design och strategi. Framöver kommer alla att jobba integrerat där det digitala ingår.
– Honesty 1.0 handlade om att kombinera teknik och reklam, men det är idag inte en USP utan en självklarhet. Nu gäller det istället att hantera det tempo som digitala medier kräver genom att vara extremt snabbfotad. Vi satsar därför alla våra resurser på integration mellan disciplinerna för att kapa organisatorisk tröghet och overhead. I version 2.0 ska Honesty bli Sveriges snabbaste och bäst integrerade byrå, fortsätter Walter Naeslund.

Honesty grundades 2009 av Walter Naeslund och har en nettoomsättning på 25,5 miljoner och vinst på 9,1 miljoner i det senast rapporterade verksamhetsåret 2010/2011. Bland byråns största kunder finns Halebop, Scandic Hotels, Fabegé och Riksgälden.