Stillbild från Volvo Lastvagnars senaste kampanj "The Ballerina stunt" signerad Forsman & Bodenfors
Stillbild från Volvo Lastvagnars senaste kampanj "The Ballerina stunt" signerad Forsman & Bodenfors
Volvo Lastvagnar går ut i en internationell pitch. Den vinnande byrån kommer att få ta hand om mindre reklamuppdraget för Volvo Lastvagnars affär. Det rapporterar den brittiska reklamtidningen Campaigns nätupplaga.

Volvo bedriver fordonstillverkning i 15 länder och har Forsman & Bodenfors som huvudbyrå.

Den svenska reklambyrån kommer att vara fordonstillverkarens huvudbyrå även i fortsättningen. Enligt Volvo Lastvagnars pr-ansvarige Per Nilsson gäller pitchen mindre kommunikationsprojekt.
– Vi har inte en pitch för vår huvudbyrå. Forsman & Bodenfors är fortfarande vår strategiska kommunikationspartner. Samtidigt har vi hela tiden mindre projekt på gång.

Vilka uppdrag gäller pitchen?
– Det gäller mindre projekt, mer än så vill jag inte kommunicera. Vi samarbetar med olika partners beroende på vad uppdraget gäller, säger Per Nilsson till Resumé.