Bland annat Katarina Lundell, Malin von Werder, Christina Knight och Jacob Nelson är med i juryn
Bland annat Katarina Lundell, Malin von Werder, Christina Knight och Jacob Nelson är med i juryn
Förutom Christina Knight består juryn av representanter både från kund- och byråsidan.

Bland reklamarna finns Jacob Nelson som är copy och delägare på Forsman & Bodenfors,  Malin von Werder som är ad på Garbergs och Fredrik Achatius som är ad på DDB.

Från kundsidan kommer Katarina Lundell som är marknadschef på Returpack och Kristina Sparreljung som är insamlingsansvarig på Hjärt-Lungfonden

 

 

 

Tävlingen Guldlådan riktar sig till alla studenter som läser reklam eller kommunikation.

- Årets Guldlåda har många fördelar. I bägge briefer kan de tävlande i år göra nytta för både människa och miljö. Dessutom får studenterna möjlighet att bli bedömda av erfarna reklamare och reklamköpare.  Och sist, men inte minst, kan de få två fina jobb i sin portfolio, säger Christina Knight i ett pressmeddelande.

Tävlingen är i år indelad i två kategorier och juryn kommer att välja ut tre finalister i respektive kategori. Dessa team kommer sedan att live-”pitcha” sina idéer för juryn på prisutdelningen den 23 januari då en vinnare i varje kategori utses.

Enligt Posten är syftet med Guldlådan att öka intresset och förståelsen för Direktmarkandsföring och DR bland morgonsdagens kommunikationsstjärnor samt visa på betydelsen av kreativitet och idéhöjd i såväl analys och strategi som utförande.