Lill-Babs med sin telefon.
Lill-Babs med sin telefon.
Efter 55 år som artist är Lill-Babs en av de mest folkkära underhållarna i Sverige. Nu inleder hon ett samarbete med Doro som ny  varumärkesambassadör i Sverige, Norge och Danmark.

– Lill-Babs är en perfekt ambassadör för oss. Hon är sinnebilden av en aktiv och nyfiken person mitt i vår målgrupp. Det är en fördom att alla som passerat pensionsstrecket börjar ta det lugnare. Det  räcker att titta på Lill-Babs för att förstå det, säger Camilla Nilsson, marknadschef på Doro i en kommentar.

Doro satsar på målgruppen över 65 år och Doro PhoneEasy® 615, utvecklad i samarbete med det svenska designföretaget Ergonomidesign, är anpassad för en äldre målgrupp då den har stora knappar som är lätta att hantera, en display med tydlig kontrast och en högre ljudsignal än vanliga mobiltelefoner.

– Jag vill fortsätta att vara engagerad i musiken så länge jag kan. När man flyger och far som jag gör är mobiltelefonen oumbärlig. Doros mobiltelefoner är lätta att använda, har bra ljud och enkla och tydliga funktioner.  Det underlättar kontakten med fans och nära och kära, säger Barbro "Lill-Babs" Svensson i en kommentar.