Ulrika Good.
Ulrika Good.
Foto: Resumé.
Ulrika Good, vad kan vi förvänta oss av din blogg?
– Ni kan förvänta er att få inblick i hur man blir när man har jobbat mer än 25 år som kreatör i reklambranschen, och vad man tänker och reflekterar över då, säger hon.

Vad kan det vara?
– Eftersom att jag är uppvuxen i en reklamfamilj och bokstavligen har varit gift med jobbet i många år* är det nog ännu svårare för mig än för andra att skilja på yrkes- och privatlivet. Så det kommer att flyta ihop en del. Sen kommer jag ju förstås ha i åtanke på att det är Resumés läsare som jag skriver för. Jag kanske inte kommer prata om trängselskatten i Göteborg exempelvis.

Du har byggt upp en stor följarskara i sociala medier. Hur har det gått till?
– Jag var ute tidigt ut. Jag började twittra, blogga och facebooka år 2007. Det passar mig bra som person, och långsamt har jag byggt upp en skara folk som vill hänga med mig där.

Hur står det till annars?
– Jo, det är bra även jag just nu har skilt mig från jobbet. Jag har precis lämnat CP+B och funderar över vad jag ska jag göra framöver. Men det är inte klart än.

Resumés chefredaktör Claes de Faire är glad över att Ulrika Good väljer att börja blogga här.
– Vi letar alltid efter nya och spännande röster. Jag tror Resumés läsare kommer uppskatta Ulrika Good hos oss, säger han.

Framöver hoppas han få in fler röster på sajten:
– På önskelistan nu står en mediebloggare som är duktig på att notera och problematisera kring hur medierna arbetar.

Här hittar du Ulrika Goods blogg. 

*Ulrika är gift med Gossgrundaren Johan och hon jobbade på Goss i sju år.