Den rappande reklamaren
Den rappande reklamaren
Jag använde min hobby, musiken, och rappade om mig själv som jobbsökande, la ut det på min Facebook och Twitter och fick på en vecka 68 000 gillare säger Karl Lehmann Jag har inte sett någon annan göra detta så visst kändes det kul att få sån positiv respons.

Karl läste marknadskommunikation och IT på Stockholms universitet och efter studierna sökte han ett 30-tal jobb utan att få napp. 

Men efter det rappade cv:t blev Karl Lehmann högvilt. Drygt 100 potentiella arbetsgivare hörde av sig.

Karl Lehmann är från och med måndag marknadsansvarig på Wise IT. Han kommer att ansvara för marknadsaktiviteter, utveckla hemsidan, finna nya kunder och framförallt bygga varumärket.

- Jag har fått drömjobbet där jag har möjlighet att forma det som jag tycker. Mitt mål är att driva trafiken hit och kanske ordna en blogg för just IT-jobb, något som jag tror är eftertraktat.

Mathias Linarfve, som såg Karl bestämde sig direkt för att han var den rätta för rollen som marknadsansvarig.

- Med sån kreativitet och drivkraft var han som klippt och skuren för rollen som marknadsansvarig hos oss. Han blir en enorm resurs.