Teamet bakom We are sinking-kampanjen för språkkursbolaget Berlitz, copywritern Pål Sparre Enger och ad:n Thorbjorn Naug vid BTS United Oslo, kan knappt tro att det är sant att WPP-chefen sir Martin Sorrel valt deras reklamfilm som sin absoluta favorit.

Det hela skedde då Harvard Business Review bad honom att ranka världens bästa reklamfilm:
– Den är helt enkelt hysteriskt rolig, helt enkelt hysterisk, sade han till tidningen.

– Det är fantastiskt. Jag vet att han har haft med sig den här filmen lite varstans och att han har pratat om den tidigare. Men när han drar fram filmen som den bästa någonsin är det väldigt roligt, säger Thorbjorn Naug till den norska branschtidningen Kampanje.

Han berättar också hur han och Pål Sparre Enger kom på idén till filmen. Allt började med en vits från en vän:
– Jag berättade vitsen för Pål Sparre Enger och Espen Horn i Motion Blur i samband med en lunch i Cannes. Då bestämde vi oss att detta måste vi bara göra en film av. Vi hade inte kunden, men sålde in idén i samma veva som vi producerade filmen, säger Thorbjorn Naug till Kampanje.

WPP sysselsätter 162 000 människor i 110 länder.