Henry Stenberg, copy, Robert Dysell, planner, Kristina Annehed, projektledare, Emanuel Lantz, digitalt ansvarig, Stefan Wallin, digital producent, Janna Norberg, ad och Anton Waern, planner.
Henry Stenberg, copy, Robert Dysell, planner, Kristina Annehed, projektledare, Emanuel Lantz, digitalt ansvarig, Stefan Wallin, digital producent, Janna Norberg, ad och Anton Waern, planner.
Foto: Pressbild
Det första uppdraget var att skapa en digital strategi och koncept för den nordiska lanseringen av Garniers nya oljebaserade hårfärgningsserie Olia. En kampanj som precis startat i Sverige och Danmark, och snart även kommer att gå i Norge och Finland.

Nästa uppdrag för DGA är en kampanj för Maybelline New York, ett annat av L'Oréals varumärken. DGA ska utveckla en digital strategi och koncept för den nordiska lanseringen av Maybelline New York Fashion Week Collection.
– Vi valde DGA för att de var nytänkande, digitalt kunniga, kreativa och kunde visa bra case från sina arbeten med H&M, säger Pernille Thorslund Kyhl, Nordic digital and CRM Director på L'Oréal.

De digitala kampanjerna för Garnier/Olia går främst på Garniers lokala kampanjsajter och på Facebook. I de digitala uppdragen för L'Oréal har de som reklambyrå fått stor frihet att ta fram strategier och utveckla kreativa koncept.  
– Vårt första uppdrag för koncernen är att utveckla den digitala strategin bakom och de kreativa idéerna för Olia, en helt ny produktserie från Garnier, säger Claës af Burén, vd för DGA.

Avtalet gäller bland annat för L'Oréals konsumentdivision där varumärkena Garnier, Maybelline, Essie, Franck Provost och L'Oréal Paris ingår.

Arbetsgruppen på DGA består till en början huvudsakligen av Kristina Annehed, projektledare, Anton Waern och Robert Dysell, planners, Emanuel Lantz, digitalt ansvarig, Janna Norberg, ad, Henry Stenberg, copy, Jonas Hanström, utvecklare, samt Stefan Wallin, digital producent.