Trots ökningen blir vinsten ungefär likadan - cirka 1,5 miljoner kronor.

– Vi har haft en positivt utveckling, men det är klart att man kunde ha förväntat sig ett lite bättre resultat med tanke på att vår omsättning har gått upp. Men vi vill växa och därför har vi i stället blivit några fler under 2012, säger Gustaf Sehlstedt, vd på Le Bureau till Resumé.

Byrån redovisar en nettoomsättning på nära 41 miljoner kronor för helåret 2012, vilket kan jämföras med 35 miljoner kronor för 2011. 
Det vill säga en ökning med cirka 6 miljoner kronor.

Byrån har bland annat fått in kunder som Kronans Droghandel och Hyresgästföreningen. Man befinner sig också i slutfasen av ett antal pitcher – vilka vill dock inte Gustaf Sehlstedt gå in på i dagsläget.

Byrån delar ut 880 000 kronor till aktieägarna. Det vill säga allt går till Le Bureaus holdingbolag, som drivs av just Gustaf Sehlstedt.

Vad skulle du säga utmärker er som byrå?

– Vi har en öppen syn på reklam och kommunikation. För oss är traditionell reklam sällan den bästa lösningen, utan vi kommer snarare med idéer som gränsar till en ny produkt eller tjänst, säger Gustaf Sehlstedt.