– Vi ville helt enkelt visa att det även med helt ekologiska produkter är möjligt att lösa vanliga vardagssysslor, oavsett om det handlar om att röra ihop en god hemgjord sylt till pannkakorna eller ta bort spåren efter den, säger Ida Pettersson, brand manager på Polarica i en kommentar.

Vinter-konceptet lyder Stolta leverantörer av bärfläckar sedan 1972 och går ut på att Polarica utmanar Sveriges ledande leverantörer av miljövänliga tvättmedel att ta bort bärfläckarna som uppstod vid själva fotosessionen för kampanjen:

– Än så länge har en tvättmedelsleverantör hört av sig med fläckfritt resultat, säger Malin Hansegård, business director och projektledare på Vinter i en kommentar.


Vinter har även producerat butiks- och informationsmaterial till handlarna. 
Kampanjen pågår till och med den 14 april.
Vinter har också skapat kampanjsajten ihop med IntheCold. Här uppmanas besökarna att ladda upp sina ”bärigaste” bilder för att vinna Polaria-produkter samt en äventyrshelg i Västerbotten