Per Morberg har medvind.

Per Morberg har att mycket starkt varumärke och han är även aktuell med en ny tv-serie i höst – ”Den stora matresan” i TV4 Plus.
 
– Det är klart det spelar jättestor roll och Per Morberg är ett ju väldigt starkt varumärke. Han är mannen männen vill vara och mannen kvinnorna vill ha i sitt kök, säger Rasmus Thomsen.
 
Premiärnumret består bland annat av ett jaktreportage i Stora Syndby som Per Morberg och hans fru Inese har gjort själva. Det är även en intervju med helgbonden Rupert Newton i New York som varvar reklambyråjobbet med odlingar.
 
– Per och hans fru Inese har varit med både i idéarbete och gjort vissa reportage själva. Men de verkar ha bra förtroende för oss och gillat idéerna vi föreslagit. På så sätt har det varit en väldigt smidig process, säger Lars Frank, ansvarig utgivare, till Bonniers intranät.
 
– Riktigt kul med mottagandet hittills. Jag tror vi kommer få se bra försäljning även vad gäller lösnummer, säger han.
 
Redaktionen: Per Morberg (chef), Jonathan Leijonberg (Spoon Lab, chefredaktör), Johan Blomgren (AD) och Lars Frank (Spoon Lab, konceptutveckling och ansvarig utgivare).