Anders Ribba – glad i dag.
Anders Ribba – glad i dag.
Foto: Carina Jäderström.
Köpet innebär att kundstocken rymmer Volvo, Clas Ohlson, Hemköp, Sandvik, 3, SEB, SATS och PostNord. Bolaget får ett gemensamt huvudkontor i Stockholm och ett kontor Göteborg.

Spoon meddelar att man vill utmana landerts största kommunikationsbyråer, tv-produktionsbolag och reklambyråer.

– Vi upptäckte att båda byråerna delade samma tro på innehållets betydelse för framgångsrika varumärken. Då kände vi att det var mycket roligare att jobba tillsammans än var för sig, säger Anders Ribba, vd på Spoon, i en kommentar.

– I och med vår storlek kan vi nu ha mer strategisk kompetens i huset, i form av bland annat en planner-avdelning och fler digitala utvecklare.

Det nya Spoon omsätter cirka tio miljoner kronor bara inom webbtv-produktion.

– Vi har konkurrerat i många år, men alltid känt respekt för varandra. Nu blir det fantastiskt roligt att jobba tillsammans, säger Peter Mohlin, vice vd på Spoon och före detta vd på Tidningskompaniet.