–  Vi är stolta över den nya gestaltningen som ännu tydligare befäster tidningen somvisionär, inspirerande och kunnig, säger Mikael Eliasson, direktör för Svenskt Trä.   

Bakom redesignen står David Valldeby, art director på designbyrån Utopi och Annika Munter, redaktör på Fru Munter kommunikation. Deras samarbete har producerat en ny och innovativ arkitekturtidning. Resultatet kommer ut i dagarna då första numret efter omdaningen distribueras till omkring 20.000 prenumeranter.

–  Den redaktionella omgörningen och redesignen syftar till att tydligare hitta den mest lämpadestrategin för att nå ut till målgruppen. Genom att höja nivån på det redaktionella materialet och ge tidningen en modernare form vill vi inspirera läsarna att bygga med trä, säger David Valldeby.

Med ny disposition ges större utrymme för längre reportage och intervjuer samt bildjournalistik. Det nya redaktionella konceptet har utvecklats av Morten Postrup i samarbete med David Valldeby.

Trä! kommer ut fyra gånger per år och vänder främst till en målgrupp av arkitekter och konstruktörer. Första utgåvan av magasinet kom 1986, under namnet Träinformation. Premiärnumret av nya Trä! kommer således ut lagom till 25-års jubileet. Tidningen är TS-kontrollerad.