− Vi är stolta över förtroendet att få producera Stim-magasinet. Vi strävar efter att göra en initierad tidning med fokus på upphovsrätt och upphovsmän. Magasinet ska inte konkurrera med kommersiella musiktidningar, utan snarare fungera som informationskälla, stöd och inspiration för upphovsmännen, säger Alexandra Carmback, affärsutvecklare på Publik.

Stim-magasinet är Sveriges största tidning för människor som aktivt sysslar med musik. Den når en stor del av målgruppen utövande musiker – oavsett om det rör sig om amatörer eller världsstjärnor.

Stim-magasinet producerades tidigare av Spoon.

− Stim-magasinet är en mycket viktig kanal i kommunikationen med våra drygt 70 000 anslutna kompositörer, tonsättare, textförfattare och musikförlag. Vi vill att tidningens innehåll inspirerar och informerar – om musikskapandets vardag och villkor, och om stimpengar och upphovsrätt. Publik är en professionell samarbetspartner med god förståelse för Stims uppdrag, säger Karin Jihde, kommunikationschef på Stim.

Tidningen kommer ut fyra gånger om året och har en upplaga på drygt 60 000 exemplar. Just nu är arbetet i full gång med årets första nummer som kommer i april.