Foto: NBC.

"Minute To Win It" hade premiär i mitten på mars på NBC och gjorde succé. Det blev 18 episoder – och nu har NBC köpt ytterligare 21 avsnitt.

– Att komma in på den amerikanska marknaden är förstås en dröm för alla som arbetar med formatutveckling. Minute To Win It har satt oss på kartan där, men man får inte glömma att vi redan innan hade sålt både Ensam mamma söker och Körslaget i USA, säger Estelle Bodén, vd för Friday TV i en kommentar.

”Minute To Win It” ska även sändas i SVT i höst. Programmet har exporterats till 34 marknader.

–  Att på mindre än 3 månader sälja och producera 39 avsnitt på en av världens största tv-kanaler och sälja rättigheterna till formatet i sammanlagt 34 länder är enormt stort. Nyckeln till vår framgång i USA är förstås att formatet är så bra, men också att Jock Millgårdh och Mattias Olsson finns på plats i Los Angeles. De har varit mycket involverade i själva produktionen vilket bidragit till det fantastiska resultatet. USA-framgången har förstås också varit ovärderlig när vi sålt i övriga världen, säger Estelle Bodén.

Friday TV ägs av Metronome Film & Television