Stillbild efter Rasmus Elms kvittering.
Stillbild efter Rasmus Elms kvittering.
Kanal 5 var största kanal i går när Sverige spelade en fantastiskt spännande VM-kvalmatch mot Tyskland.

Första halvlek, där Sverige låg under med 0-4, sågs av 1,3 miljoner tittare, hade en andel på 40,3 procent i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44 år och ratingen var 14,0.



Andra halvlek, där Sverige hämtade upp till 4-4, hade 1,180 000 tittare, en andel på 43 och en rating på 14,1.

Eftersnacket med bland andra Zlatan och statsminster Fredrik Reinfeldt drog 960 000 tittare och hade en andel på 47,1.

– Herregud vilkken match! Vi fick äran att sända en svensk fotbollsklassiker som kommer att bli ihågkommen i åratal. Och vi gjorde det igen! Efter miraklet i Istanbul och matchen med fylledansken kan vi nu lägga till bragden i Berlin. Det är magiskt, säger Kanal 5:s presschef Dan Panas till Resumé.

Hur står den sig tittarmässigt mot tidigare matcher ni har sänt?
– Det är en av de bästa siffrorna i Kanal 5:s historia. Det är dock inte den mest sedda matchen. Det är fortfarande den helt avgörande kvalificeringsmatchen till VM i Sydafrika mellan Sverige och Danmark 2009 där Sverige förlorade.