I söndags var måttet rågat för en TV4-tittare som upprördes av den höga ljudnivån under kanalens reklampauser. På TV4:s Facebooksida gav personen uttryck för sin frustration:

"Sänk volymen på reklamen för helvete! Skiter i om ni säger att ni inget kan göra ! Klart som fan ni kan! Gör det nu bara!", skrev tittaren.

Facebookinlägget fick stort gehör bland tittarna. På kort tid hade över 60 000 personer hakat på  tråden.

– Det inlägget är inte det enda. Det finns fler trådar som har eskalerat, vi uppskattar att uppemot 100 000 personer har engagerat sig i det här, säger Camilla Filipsson, publikombud på TV4-gruppen till Aftonbladet.

Till Aftonbladet säger Camilla Filipsson att den höga ljudnivån är resultatet av ett teknikskifte i som kanalen genomförde i maj. Nu tar TV4 konsekvensen av tittarstormen. Inom två veckor ska volymen vara sänkt

– Nu får teknikavdelningen tillsammans med vår sändningschef rätta till det här. Vi är medvetna om problemet. De har fått två veckor på sig, säger Camilla Filipsson till Aftonbladet.