Charlotta Flinkenberg.
Charlotta Flinkenberg.
Foto: Mathias Nordgren
Resumé har tidigare skrivit om att Aller-tidningen Chic läggs ner, men att Chic.se, som är Allers största redaktionella sajt, lever vidare.

Nu tar man nästa steg för att utveckla sajten.

Genom en uppdaterad och mer användarvänlig design, en kommande shopping­funktion som heter Chic Boutique, fler bloggare och ett relevant innehåll för målgruppen modeintresserade kvinnor, hoppas ansvarige utgivaren Charlotta Flinkenberg att trafiken kommer att öka.

– Vårt största dragplåster Isabel Adrian stannar hos oss med sin populära blogg och vi har dessutom rekryterat Ida Warg som har en välbesökt fitnessblogg, samt Lisa Strannesten som är stylist bosatt i Dubai och Ibiza, som levererar vackra och inspirerande inlägg. Både Ida och Lisas bloggar har premiär redan denna vecka på chic.se, säger Rose-Marie Söderlund, webbredaktör för chic.se i en kommentar.


Chic har fått in drygt 900 kommentarer från läsare via Charlottas blogg, på sajten, Facebook, Instagram och mail. Utöver detta har en popup­undersökning genomförts på chic.se för att ta reda på läsarnas vanor, beteenden och betyg på sajten, samt förslag på förändringar.

– Bloggarna är förstås viktiga för vår trafik, men vi har även lyssnat på läsarnas åsikter och önskemål och de efterlyser en mindre rörig layout och fler nyheter/inlägg/ tips av det personliga tilltal inom styling, shopping, skönhet och kändisar som gjort oss så framgångsrika, säger Charlotta Flinkenberg.

En ny logga för chic.se har redan tagits fram av formgivare Kristin Lorenzen och en relansering av sajten med ny design och funktioner ska ske inom kort under hösten 2012.