fredag 25 juli 2014

Resumé nr 17-18 2012

Digitala tidningen
I det färska numret av Resumé återfinns:

• 400 miljoner kronor uppskattas gratisläsarna av ekonomisajter vara värda. Så ska mediehusen lyckas kamma hem pengarna.
• Saatchi i Sverige och Danmark knyts närmare och dessutom får nätverket en ny ledning i Sverige.
 • Riskkapitalisterna trodde att värden var sådant man räknade sig till. Tyvärr missade de hur man räknar på varumärket. Det misstaget lär de inte göra om. Eller?
• Mätning som Telia, Tre och Telenor helst skulle vilja slippa se men som cheferna på Tele2 älskar.
  •De skapade begreppet som gjort dina barn till stjärnsäljare. När det är dags för fredagsmys säger inte mamma och pappa nej. Här är deras berättelse.
• Olle Lidbom har analyserat Schibsted och har svaret på hur deras strategi ser ut.
Detta och mycket mer i Skandinaviens största tidning om reklam, medier och pr.

Har du problem att logga in maila: Johanna Björnholm

Denna artikel är låst. För att läsa den måste du vara inloggad och ha angett ditt prenumerations- och postnummer.

Uppgifterna står tryckta på baksidan av tidningen. Prenumerationsnumret är sex siffror långt. Lägg till numrerna under "Min sida" (syns högst upp till höger på siten när du är inloggad).

 

Registrera dig
Logga in
Bli prenumerant

 

Nyhetsbrevet

Prenumerera på nyhetsbrevet och få senaste nytt per e-post.

Läs villkoren för tjänsten

Bläddra digitalt

Bläddra i Resumé i din webbläsare/läsplatta eller smartphone.

Börja bläddra i senaste numret

Börja bläddra i senaste numret

Prenumerera

Få din egen Resumé i brevlådan.

Fyll i dina uppgifter så du får nästa nummer hem i brevlådan

Fyll i dina uppgifter så du får nästa nummer hem i brevlådan