Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Här är Vänsterpartiets influencerdrivna valkampanj – riktar sig mot unga i utsatta områden

Kampanj

Med en månad kvar till valet lanserar Vänsterpartiet sin officiella valkampanj ”Powered by Vänsterpartiet”, specifikt riktat mot unga i Sveriges politiskt eftersatta områden. I kampanjen tar partiet hjälp av influencers med förtroende inom målgruppen.

Innehåll från Ocean Outdoor

Väsen i ögonvrån vann Ocean Outdoors kreativa tävling

Innehåll från Ocean Outdoor

Valkampanjen

Vi har miljonsiffrorna – så mycket lägger partierna på kampanjer under valåret

PR

Med en månad kvar till valet går det symboliska startskottet för valrörelsen – och det blir fritt fram för partierna att affischera nationellt. Resumé har siffrorna bakom riksdagspartiernas kampanjbudgetar – och de viktigaste kanalvalen.

Mjuk nationalism präglar politiska slogans 2022: ”Tio varianter av samma fras”

Varumärke

Politiska slogans blir allt mer generiska, och det frekventa användandet av ”Sverige” präglas av en mjuk nationalism. Det menar professor Orla Vigsö vid Göteborgs universitet. ”Det visar på en Sverigerörelse som kan vara en reaktion på globalisering, och att folk känner sig hotade över att allt är så föränderligt”, säger han.


Därför kan attackerna öka i valrörelsen – experter varnar för strategin

Inflationen i Sverige

Marknadschefernas misstag förra lågkonjunkturen – så bör annonsörerna agera nu

Affärer

Sverige går in i en lågkonjunktur nästa år, skriver Konjunkturinstitutet. Marknadschefer från tidigare lågkonjunkturer berättar vad de lärt sig sedan dess: ✓ ”Kan få en varumärkesskuld” ✓ Aktörerna som drabbas ✓ Varorna som blir vinnare.