måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråerna som kan vinna i Swedish Content Awards 2023

Tävling

Nu har juryn sagt sitt. Ta del av alla nominerade bidrag i tävlingens 22 kategorier.


Automatiseringen flippar ur techbolagets senaste kampanj

Kampanj

Wint fortsätter sitt samarbete med göteborgskollektivet Hey It’s Enrico Pallazzo, där produktionsbolaget Business Club Royal ingår.


Fetmaläkemedlets visuella hemlighet

Strategi

Ozempic befinner sig långt ut i gråzonen för marknadsföring. Läs allt om detta och mycket mer i Resumés omvärldsbevakning, Utsikt.

Innehåll från Resumé & Dagens Media Event

Här kan du nominera till Inhouse Awards 2023!

Innehåll från Resumé & Dagens Media Event


Peter Stormare lanserar öl tillsammans med Klang Market

Kampanj

Klang Market inleder ett samarbete med Peter Stormare och Stormare Bryggeri för att bredda ölmenyn. Bryggeriets senaste öl ”Dimmig öl” lanseras nu på alla Klang Markets restauranger i Sverige.


Så tar varumärkena fasta på romarriket-trenden

Morgonsvepet

Daniel Wellingtons vd talar ut om krisen, lyxvarumärkena fortsätter ta emot kontanter och internationella varumärken hakar på romarriket-trenden. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.


Veckans värvningar: Uppdatera dig med övergångarna i branschen

Folk på väg

Resumé sammanfattar branschens rörelser på arbetsmarknaden 18-24 september.


Axel Bringel om framtidens pr: ”Att vara emot AI är som att vara emot internet”

Helgintervjuer

Helgintervju: ✔ Betydelsen av förtjänat. ✔ AI och byråernas vägval. ✔ Inspiration: Apples tech-glasögon.


Sveriges mest lönsamma byråer – hela listan

Resumé insikt

✓Det får Fogel & Partners och Garbergs att flyga. ✓Byråerna med marginaler på runt 50 procent. ✓Bolagen som kämpar med lönsamheten. ✓ "En helt annat prisbild".


Sandviks nya identitet ska symbolisera industrijättens roll i teknikskiftet

Varumärke

Lynxeye har varit strategisk rådgivare när Sandvik fått ett utseende för framtiden.


Grundare lämnar North Kingdom: “Behövde förändra hela vägen upp i toppen“

Byråer

Nu ställer byrån om affären för att tydliggöra sin position.


Kommunikatörerna motverkar alarmismen

Opinion

Kommunikatörerna behövs – vem ska annars berätta om det Sverige som fungerar? I takt med att mediernas alarmism växer behövs samhällskommunikation som bygger social tillit, skriver Intellectas Anna Lindberg apropå debatten om kommunikatörernas roll.


Caroline Thunved: Därför har debatten om kommunikatörerna ökat


Beskedet: Ahead Group berörs inte av Allers sparpaket

Byråer

I Ahead Group ingår bland annat Narva communication och Make Your Mark.


Strategi i praktiken

Opinion

Resumés bloggare Nils Andersson Wimby om hur organisationer kan skapa en känsla av att alla är på väg åt samma håll utan den gamla skolans despotism.


Erik Modig: Skit i framtiden – vårda det ni har i dag

Resumé insikt

"Vi tror att vi kan lyckas genom att vara bättre än konkurrenterna. Studier säger dock att det är en dålig strategi."


Vi måste prata om strateger på Linkedin

Opinion

Linkedin-gurus sätt att vara tangerar falsk marknadsföring, skriver Johan Hesslefors


Håkan Olofsson: Därför lever Apple farligt

Podcast

Varumärkesstrategen Håkan Olofsson gästar det senaste avsnittet av Debrief – lyssna här.

Månadens film

Perfect fools och Oddset vinner Månadens film: “Blir väldigt glad över det genialiskt enkla!”

Månadens film

BEEP. BEEP. BEEP. Oddsets väckarklockor är perfekt störiga, slår juryn fast.