söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Veckans värvningar: Uppdatera dig med de senaste rekryteringsnyheterna

Folk på väg

Resumé sammanfattar rörelserna på arbetsmarknaden 29 maj – 4 juni 2023.


Mister Panini, nio idéer och kärlekens evinnerliga kraft

Reklam

En novell om toppar och dalar och plötsliga vändningar i början på en karriär som copywriter i Sverige på 2000-talet


Tuffa sparkrav på Nord DDB – köper ut medarbetare: ”Sista vi vill”

Reklam

Anställd: ”Man tar bort personer med stor erfarenhet”

Innehåll från Bonnier Business Media

Perfekta formatet för employer branding: "Med nativeartiklar når du rätt personer"

Innehåll från Bonnier Business Media


8,5 timmar – strategin bakom världens längsta reklamfilm

Strategi

Australiensisk matkedjans udda drag – lyckats göra intressant reklam av slow tv


Lathund ska få varumärken att undvika greenwashing

Nyheter

Hållbarhetsplattformen Worldfavor lanserar "Anti-Greenwashing Playbook". Guiden ger företag verktyg att kommunicera sina hållbarhetssatsningar, utan missvisande eller falska påståenden.


Faktumförsäljare får 109 kloner i ny kampanj av Perfect Fools

Kampanj

Eija och hennes kollegor har blivit klonade. Från digitala skärmar runt om i Göteborg och Malmö säljs nu Faktum en personlig säljarmé.


Visdomsord från en reklamgeneration till en annan

Resumé insikt

Stephanie Moradi i ett brandtal till framtidens kreatörer.


Barbiecore och weird girl aesthetic – vi guidar dig rätt i subkulturerna 2023

Strategi

"Vi rör oss bort från tiden då Facebook, Youtube och de andra stora plattformarna kurerade oss in i stora klungor"


Helena Westin ny ordförande för Reklamombudsmannen

Folk på väg

Den nya ordföranden beskriver det som att hon går från toppen till botten av svensk reklam.


Ny rapport: miljöargument inte säljdrivande – så bör företag göra istället

Strategi

När företag kommunicerar om hållbarhet faller många in på klimat- och miljöfrågan. Det är inte det mest säljdrivande argumentet, menar en ny rapport från Lunds universitet.


Låt oss tala om elefanten i rummet

Opinion

Vi är inga rockstjärnor längre – varken inom journalistiken eller reklamen


Juno och Innocent skapar trädgårdar på taxibilar – för binas skull

Kampanj

Utan pollinerande insekter finns det varken frukt eller grönsaker. Därför kampanjar Innocent för fler trädgårdar, speciellt i städer.


Klart: Ny ordförande i Sveriges Annonsörer

Folk på väg

Skandia-chefen tar ordförandeklubban i branschorganisationen.