Innehåll från Mynewsdesk
Innehåll från Mynewsdesk
Byråval
Efter en tid av spekulationer står det klart att telekomtjätten Telia byter byrå. En av Sveriges största annonsörer lämnar samarbetet med Forsman & Bodenfors och anlitar istället nätverket NoA, där Åkestam Holst ingår ”Vi behöver förnyas”, säger Gina Azaric till Resumé.
Sociala medier
Åren av obruten tillväxt kan vara förbi. Experterna ser annonsörer som ser över sina investeringar i influencer marketing och somliga spår en tillbakagång till beprövade metoder. ”Jag har varit bortskämd, nu har förfrågningarna minskat en hel del”, säger influencern Therese Wickman.
Reklam
Han svarade på några frågor i telefon.
Sedan dök han plötsligt upp som expert i storbankens reklam för krediter. KTH-professorn Lars Nordström är förvånad över sitt nya sammanhang. Och han är inte ensam.
– Vi beklagar om vi på något sätt brustit i vår kommunikation, säger Stefan Söderberg, ”talesperson” på SEB-ägda Spendwise.
Nu pausar bolaget annonseringen.
Innehåll från Dagens Samhälle
Innehåll från Dagens Samhälle
Tävling
Trots tuff konkurrens lyckades Differ, med en omsättning på drygt 7 miljoner kronor, gå vinnande ur 100-wattarens kategori framsiktigt. ”Vi försöker jobba med viktiga samhällsfrågor och det här är exakt den typ av projekt vi kämpar för” säger byråns creative director Johan Angantyr.
Strategi
Den taiwanesiska restaurangkedjan Bao skapar lojala kunder i metaversum, uppsving för print (!) och nu lär sig AI att upptäcka AI. Detta och mycket mer finns med i Resumés nya omvärldsbevakning Utsikt, denna vecka med tema teknik och plattformar.