Creative Manager – föräldravikariat

 Vi söker en Creative Manager som kommer arbeta på ett av Sveriges främsta musikbolag samt ta del av en väldigt spännande utveckling inom musikbranschen. Du kommer att ansvara för att ta fram idéer, koncept, kampanjer, assets och visuella identiteter inom olika artistsläpp. I din arbetsuppgift levererar du kreativa och framgångsrika kampanjer kring våra releaser samt ser till att de får maximal exponering. Ihop med övriga i teamet följer du upp dina kampanjer och arbetar aktivt med att utveckla den snabbrörliga marknad där Sony Music ligger i absolut framkant. Du kommer vara en del av Sony Music’s Creative Team, rapportera till Head of Creative och arbeta väldigt nära våra artister och Artist Services avdelningen.

 

Tidigare erfarenheter

  • Relevant akademisk utbildning inom området (Universitet, högskola, KY). Har du inte studerat och har istället andra relevanta erfarenheter får du gärna övertala oss varför just dina erfarenheter gör att du passar för rollen
  • Du har kunskaper inom:
  • Idégenerering, konceptutveckling, kampanjstrategi och övergripande insiktsarbete.
  • Collecting: Filma och fotografera.
  • Efterbearbetning: bearbeta foto/film till t.ex. video assets, foto assets, headers, banners och omslag.
  • AD/Grafisk formgivare: ta fram visuella identiteter som kan innefatta logotyp, typsnitt, färgval och moodboards.
  • Väl kännedom inom Adobe programmen (Photoshop, Illustrator, Premiere Pro, After Effects eller motsvarande).
  • Uppföljning och analys är något du arbetat med tidigare.
  • Erfarenhet inom digitala och mobila kanaler.
  • Du har erfarenhet eller goda kunskaper inom digital marknadsföring och sociala medier.

 

Personliga kvalifikationer

  • God kommunikatör och angriper din roll med stor kreativitet.
  • Lagspelare som är bekväm i att jobba med många parallella projekt.
  • Välstrukturerad och duktig på att prioritera.
  • Ett stort och genuint musikintresse.

 

Tjänsten är ett föräldravikariat under en period om 10-12 månader med start 1 oktober 2017. Det kommer eventuellt finnas möjlighet för förlängning.

 

Om Sony Music:
Hos Sony Music Sweden arbetar ca 65 personer dagligen med att skapa, utveckla, marknadsföra och distribuera musik ur vårt breda urval av svensk och internationell repertoar. Vi arbetar kreativt i en bransch som ständigt förändras och utmanar. För oss på Sony Music handlar det inte bara om att skapa ny musik, utan också att skapa nya sätt för musikälskarna och lyssnarna att komma nära musiken.

Vi är en nytänkande, förändringsvillig och handlingskraftig verksamhet som vi är stolta över. På Sony Music strävar vi gemensamt efter att vara en attraktiv och jämställd arbetsplats där alla medarbetare trivs, utvecklas och respekterar varandra. Vår vision är att vara Sveriges bästa musikbolag och arbetsplats inom branschen, kända för vår innovation, kreativitet och framgångar.

Creative teamet består av fem personer och arbetar med allt från analys-och strategiarbete, insiktsarbete, idégenerering, konceptutveckling, kampanjstrategi, collecting (filma/fotografera), efterbearbetning, AD/Grafisk formgivning och med projektledning.



Ansök

Mer om tjänsten

Ort:
Stockholm/Sweden

Företag:
Sony Music

Typ av tjänst:
Creative Manager

Sista ansökningsdatum:
2017-06-26


Låter detta som något för dig?


Skicka in CV och/eller portfolio samt personligt brev till jobb@sonymusic.com så snart som möjligt dock senast 26 juni 2017.

Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skriv ”Ansökan: Creative Manager – föräldravikariat – ditt namn” i ämnesraden.

Har du frågor kring tjänsten? Maila jobb@sonymusic.com

Ansök