Jobb & Karriär

Alla lediga jobb

Marketing Operations Manager Eyewear

Dela sidan:

Vill du jobba på ett innovativt företag som räknas som en av Nordens mest etablerade e-handlare? Söker du en rolig arbetsplats fylld av glada och engagerade kollegor och vill leverera den bästa digitala konsumentupplevelsen, då är LensWay Group en plats för dig!

 

LensWay Group är i stark tillväxt och drar nu igång flera spännande projekt som kommer att förändra optikmarknaden och hur man köper glasögon på nätet. Vill du jobba på ett innovativt företag som räknas som en av Nordens mest etablerade e-handlare? Söker du en rolig arbetsplats fylld av glada och engagerade kollegor och vill leverera den bästa digitala konsumentupplevelsen, då är LensWay Group en plats för dig!

Som Marketing Operations Manager Eyewear är du en viktig del i att driva en sammanhållande upplevelse där datadriven, resultatbaserad marknadsföring samverkar med kreativ varumärkeskommunikation, affärsutveckling och inspirerande innehåll.

Du arbetar operativt såväl som strategiskt och du driver övergripande marknads- och budgetplanering för kategorin Eyewear i nära samarbete med Sales- & Marketing Director. Du är även en viktig medlem i Eyewear- teamet där de övergripande planerna och strategierna för kategorin Eyewear sätts.

I rollen ingår att planera och genomföra kampanjer och aktiviteter där du ansvarar för hela kedjan från brief, utveckling av kampanjidé och mediemix till implementering, uppföljning och optimering.

Du jobbar nära medarbetare inom inhouse- produktion, digital marknadsföring, CRM och koordinerar med Eyewear-teamet samt vid behov även med externa byråer.  Du rapporterar till Sales- & Marketing Director och ingår i Sälj- och marknadsledningsgruppen.

Vi söker dig som har några års erfarenhet från e-handel och konsumentinriktad marknadsföring och som vet hur man skapar tillväxt och bygger starka varumärken med hjälp av kreativ kommunikation i ett modernt medielandskap. Vi tror även att du har ett intresse för mode och sannolikt erfarenhet av att skapa engagemang och synlighet genom såväl traditionella kanaler såsom i sociala medier (influencers, pr, event etc).

I övrigt förväntar vi oss att du:

  • Är en mycket god projektledare – koordinerar på ett strukturerat sätt, är självständig och får saker att hända.
  • Är kund- och affärsorienterad med förståelse för vad som driver försäljning och lönsamhet i såväl e-handel som för partners och potentiella andra kanaler.
  • Brinner för att utmana status quo och gamla strukturer.
  • Har en analytisk förmåga och är van att utvärdera och optimera lönsamhet i kampanjer.
  • Är utåtriktad och kommunikativ (svenska muntligen, skriftligen) – en lagspelare som inspirerar.
  • Trivs i ett dynamiskt och snabbrörlig företagskultur där du förväntas bygga, utveckla och genomföra.
  • Har relevant högskoleutbildning eller motsvarande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning och med placering i Kista. Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Vänligen ansök via www.harveynash.se snarast då intervjuer sker löpande.

LensWay Group består av tre e-handels butiker – LensWay.com, Lenson.com och Yourlenses.com och ägs av Essilor, världens ledande optikföretag. Vi brinner för att förbättra människors syn och liv genom att erbjuda prisvärda linser och glasögon på ett enkelt sätt. Det har gjort oss till Nordens största optikbutik på nätet.



Ansök

Mer om tjänsten

Ort:
Stockholm

Företag:
LensWay Group

Typ av tjänst:
Marketing Operations Manager

Sista ansökningsdatum:
2018-08-01


I denna rekrytering samarbetar vi med Harvey Nash.

Vid eventuella frågor kontakta rekryteringskonsult Cicki Birgersson på 070 335 99 78.

Ansök