Jobb & Karriär

Alla lediga jobb

Chef Kundupplevelse och Online

Dela sidan:

Arbetsbeskrivning

Mediebranschen har under flera år tvingats omvärdera historiska intäktsmodeller och affärsfokus. Kundupplevelsen och det digitala kundmötet är avgörande för framtiden. Stampen Media är på god väg i sin digitala transformation och nu satsar vi ännu mer. Som chef för Kundupplevelse och Online är du en del av Marknadsavdelningen och leder det spännande arbetet med att ge Stampen Medias kunder en fantastisk kundupplevelse och en digital kundresa som bidrar med nytta och nöje i läsarnas vardag. 

Uppdraget är att utifrån kundinsikt och kunddata utveckla kundupplevelsen och den digitala kundresan så kundnöjdhet och affär stärks. Hela kundens resa är i fokus tex driva digital försäljning, kundupplevelsen för alla läsare och digital service. Ditt uppdrag är att leda utveckling av den digitala kundresan både strategiskt och operativt. Du och teamet skall proaktivt designa och utveckla optimala kundupplevelser och reaktivt utifrån ”the voice of the customer” identifiera och implementera ständiga förbättringar. Du leder arbetet i teamet samt driver projekt själv, internt och ibland tillsammans med externa byråer.

Målet är att skapa tillväxt i digitala kanaler och öka ”online share”. Att vara relevant och attraktiv för kunden blir avgörande. Effektivisering, personalisering och automatisering av kundresan för att öka lönsamhet, kundnöjdhet och konkurrenskraft är mycket centralt. Kundlönsamhet är en mycket viktig KPI i arbetet. 

Du kommer samarbeta nära med affärsansvariga, marknadsansvariga, försäljning (B-C) och kundservice inom Marknadsavdelningen och också med andra avdelningar tex utveckling, redaktion och försäljning(B-B).


Kompetensprofil

I grunden har du relevant högskoleutbildning inom tex marknadsföring och kommunikation. Du har en bred digital kompetens. Du har digital marknadsföring och digitala affärer i ditt DNA. Djup kompetens inom områden som online marketing, marketing automation, SEO, SEM och sociala medier är ett måste. Digitala plattformar, relevanta digitala verktyg, agila arbetssätt samt driva konvertering är vardag för dig. Att arbeta datadrivet är en självklarhet och du har ett analytiskt sinne för såväl omvärlds- och branschtrender. Du har betydande ledarerfarenhet från liknande uppdrag och erfarenhet från större komplexa organisationer. Att ha arbetet med digitala tjänster är starkt meriterande. 

Personliga egenskaper som hög energi, mod och nytänkande är avgörande i denna rekrytering. Du är starkt resultatorienterad och vill få saker att hända. Du har en positiv inställning och en attityd som smittar av sig, där du bidrar till att skapa en kreativ miljö som genererar idéer och motiverar kollegor och medarbetare. Du är en person som tycker om att ta ett stort eget ansvar och drivs av att tänka nytt. Struktur och analys är viktigt, samtidigt som din sociala förmåga och ledaregenskaper också är avgörande. Du har en mycket god känsla för affärer.

Drivs du av att skapa fantastiska kundupplevelser, digitalisera kommunikation och affärer? Triggas du av den fantastiska möjligheten att vara med och bygga nytt och driva förändring samt vill vara med på Stampen Medias spännande resa in i framtiden? Då kan detta vara rätt utmaning för dig!


Mer information

Varmt välkommen med din ansökan, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet så sök redan i dag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Placeringsort: Göteborg. 


Sista ansökningsdag
2018-09-07 


Ansök

Mer om tjänsten

Ort:
Göteborg

Företag:
Stampen Media

Typ av tjänst:
Chef Kundupplevelse och Online

Sista ansökningsdatum:
2018-09-07


För frågor om tjänsten kontakta Gunilla Bakkenes, Marknadsdirektör gunilla.bakkenes@stampen.com eller +46 702 129215.

Facklig representant är Dimce Storm, 031-624000

Ansök