Jobb & Karriär

Alla lediga jobb

Digital kommunikatör

Dela sidan:

ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. ArkDes är inne i en dynamisk förändringsprocess där digitala tjänster och kommunikation har en viktig roll.

Därför söker vi nu en person med stort intresse för ny teknik och design som kan ta ett helhetsansvar för våra digitala kanaler. I rollen ingår att ansvara för ArkDes alla digitala kanaler (webb, sociala medier, Youtube, nyhetsbrev med mera) med fokus på innovation och tillväxt. Du kommer att självständigt driva på utvecklingen av vår digitala kommunikation och nya digitala projekt. I rollen ingår både det strategiska tänket kring utvecklingen av de digitala kanalerna och produktion av innehållet för dessa. Det här är en kreativ tjänst där du kommer ha stor möjlighet att påverka utvecklingen av ArkDes digitala kommunikation och forma vår identitet i sociala medier.

Tjänsten som digital kommunikatör är placerad inom funktionen ”kommunikation och besökarupplevelse” där du kommer ingå i ett team av skickliga medarbetare som jobbar för att lyfta det fantastiska innehåll museet producerar. 

Arbetsuppgifter

Vi söker en digital kommunikatör som kan:

  • Ta ansvar för den strategiska och operativa utvecklingen av ArkDes digitala kanaler.
  • Hantera redaktörskapet och produktionen av material till ArkDes digitala kanaler exempelvis webben, Instagram, Facebook, Twitter, Youtube, Vimeo.
  • Administrera alla ArkDes digitala kanaler och hålla dialog med våra följare.
  • Skriva och redigera texter för webben.

Vi söker en kreativ person med ett stort engagemang för digital kommunikation. Du är självgående, tar egna initiativ och har en naturlig förståelse för den digitala världen och vet hur du skapar engagerande innehåll för våra följare och besökare. Det är självklart för dig att hålla koll på de senaste trenderna inom digital kommunikation och du gillar att tänka nytt och testa nya sätt att nå ut.

För att fungera i den här rollen behöver du kunna jobba med operativa arbetsuppgifter samtidigt som du kan lyfta blicken och tänka strategiskt. Då tjänsten innebär en del skrivande behöver du vara en skicklig skribent.

Utbildning och erfarenhet

Du ska ha:

  • eftergymnasial utbildning inom digital kommunikation eller motsvarande meriter och erfarenhet
  • erfarenhet av att arbeta med digital kommunikation och sociala medier
  • en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
  • erfarenhet av att jobba med CMS-verktyg, gärna Wordpress
  • samt behärska Adobe CS-serien

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av att producera rörligt kommunikationsmaterial
  • kunskap om arkitektur och design
  • journalistisk/redaktionell erfarenhet

Vi söker dig som har kunskap om tonalitet och hur en skapar engagemang i sociala medier. Du har även ett stort teknikintresse, är nyfiken på den digitala utvecklingen och är en lagspelare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. ArkDes välkomnar sökande som kompletterar museet avseende jämställdhet och mångfald.

Arbetstid/anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Kvälls- och helgarbete förekommer.

Ansökan
Välkommen med din ansökan; personligt brev och CV. Du söker via länken ”Ansök” längst ned i annonsen.

Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 12 augusti 2019.

 



Ansök

Mer om tjänsten

Ort:
Stockholm

Företag:
ArkDes

Typ av tjänst:
Digital kommunikatör

Sista ansökningsdatum:
2019-08-12


Kontaktpersoner

Upplysningar lämnas av Sandra Nolgren, funktionsansvarig Kommunikation & Besökarupplevelser.

Fackliga företrädare är Halla Sigurdardottir, Saco och Adolfo Vega, ST.

Samtliga nås via växeln på tel 08-520 23 500.

Ansök