onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Food & Friends vinner ny kund – ska engagera mot hunger

Byråval

Livsmedelsspecialisten Food & Friends tar sig an en ny kund. ”Vi arbetar vanligtvis med att uppmärksamma mat och skapa begär – nu handlar det istället om att förebygga hunger.”

Innehåll från Bonnier Business Media

Perfekta formatet för employer branding: "Med nativeartiklar når du rätt personer"

Innehåll från Bonnier Business Media


Platinavinnaren Jacob Nelson ny ordförande i Komm – här är hans viktigaste frågor

Byråer

Copywritern tillika Platinaakademi-ledamoten Jacob Nelson efterträder Helena Westin som ordförande i Komm. När han först fick frågan om att ta över tackade han dock nej. "Pratar man med unga i dag om vad de vill göra av sitt yrkesliv dyker vår bransch inte upp på näthinnan om man inte föds in i den".


Jätteupphandling värd över 250 miljoner kronor – här är byråerna som delar på Göteborg

Byråval

Momentum slog storbyråerna på fingrarna, medan Gullers och Spoon vann sina områden när Göteborgs stad upphandlar byråer för sex områden. Sammanlagt får 29 byråer dela på ramavtalet som har ett värde på 62,8 miljoner kronor per år.


Uppsägningar på OTW

Byråer

Aller-ägda OTW kompetensväxlar från klassiska journalisttjänster till sociala medier. "Hela branschen befinner sig i en omställning och så även vi." säger OTW:s vd Rasumus Winther.


Nowa vinner uppdrag i norr – värderas till 40 miljoner

Byråval

Luleå Tekniska Universitet väljer att teckna avtalet med Thinc-bolaget Nowa Kommunikation; gällande kommunikations- och mediebyråuppdrag.


Hyllade Londonbyrån Uncommon etablerar sig i Norden

Byråer

Uncommon rankades nyligen som International agency of the year av Adage. De säger sig vilja hjälpa varumärken som "gör skillnad". Nu tar de plats på den nordiska arenan.
– Många nordiska varumärken har glömt vikten av storytelling i det de gör, säger medgrundaren Jonas Roth.


Identity Works gör rekordår – plockar ut fyra miljoner i utdelning

Byråer

Förra året redovisade Systerbyråerna Identity Works och IW Edition över 100 miljoner kronor i omsättning – nu visar nya siffror att byråerna fortsätter i samma takt.


Bkry försvinner som varumärke – Noa skruvar på erbjudandet under nytt namn

Byråer

Förra månaden lades ett större varsel på Noa-byrån Bkry. Nu står det klart att varumärket försvinner och att de personer som finns kvar på byrån uppgår i nya Noa Elevate. Vd Henrik Berglind berättar om det nya erbjudandet.
– Det kommer innebära att vi blir ännu mer snabbfotade i den kreativa produktionen, säger han.


Grebban siktar internationellt efter rekordår – här är framgångsreceptet: ”Blir en spets”

Byråer

E-handelsfokuserade designbyrån Grebban gjorde ett rekordår och växte med 55 procent under fjolåret. Nu vill bolaget ta satsningen utomlands. För Resumé berättar vd:n Anton Johansson om strategin.


TV4 gör om annonspriserna: ”Blir dyrare att nå målgruppen”

Annonsörer

Annonsörer flaggar för att det kan bli dyrare att köpa annonsutrymme.