Huawei anlitar svenska byråer – ska hjälpa med 5G-fråganByråvalKekst CNC anlitas enligt Dagens Opinion för att hjälpa Huawei att ta sig in på den svenska 5G-marknaden medan BCW får ansvaret för konsument-pr.
”Bygga varumärke är så sjukt mycket mer än det man ser när man jobbar på reklambyrå”AnnonsörerUnder pandemiåret 2020 har marknadschefen Hanna Belander byggt upp Nordax inhouseavdelning. Nu kommer nya förstärkningar från bland annat Prime och Nocco.
Trögt för Volts satsning i Hamburg: ”En tuff marknad med prismedvetna köpare”ByråerI förra veckan berättade Resumé om hur Ingo startar kontor i Hamburg efter de internationella framgångarna med Burger King och Moldy Whooper. Efter snart två...
Gullers grupp fortsätter att växa – men snart är de egna pengarna slutByråerKoncernens soliditet är nu nere på knappa sex procent.
Nord DDB blir Försvarsmaktens nya digitalbyrå – timpris på 578 kronorByråvalNord DDB fick högst betyg i den kreativa utvärderingen men la sig också betydligt lägre prismässigt än konkurrenterna.
Så går Westander genom pandeminByråerPr-byrån Westanders intäkter krympte med 13 procent under 2020. Vinstmarginalen minskade från 24 till 15 procent.
United Spaces inleder samarbete med AWBByråvalDen första delen av uppdraget går ut på att profilera coworking-företagets nya lokaler på Torsgatan i Stockholm.
Konkurserna minskar – trots coronapandemin: ”Förvånar”ByråerTrots coronapandemin minskar konkurserna inom informations- och kommunikationssektorn 2020. Två byråer delar med sig av strategierna som tog dem genom året, och om sina planer...
Make your mark blir Vattenfalls nordiska contentbyråByråvalUppdraget gäller både B2C- och B2B-kommunikationen.
Blocket väljer Volt – samlar kommunikationsuppdraget hos en byråByråvalBlocket har tidigare jobbat med bland annat Emakina DBG och Jung Relations.
Nord DDB startar FTW – avdelning helt dedikerad till e-sport och gamingByråerVarumärken har brottats med att hitta rätt i sin marknadsföring riktad mot dataspelsintresserade. För att råda bot på det väljer Nord DDB att öppna upp...
The Store köper Andrén & JungåByråerKommunikationsbyrån The Store köper reklambyrån Andrén & Jungå för okänd summa, och gör sig redo för flera förvärv.
20 trender att hålla koll på som marknadsförare 2021MakroVilka rörelser i branschen har potential att få riktigt genomslag under ett osäkert år? Resumé listar de viktigaste globala trenderna att ta med sig under...
Altor miljardsatsar – lanserar digitaljätte med sikte på börsenByråerDen nya bolagsgruppen QNTM, backad av riskkapitalbolaget Altor, säger sig vara inspirerade av sir Martin Sorrells S4 Capital och räknar med att inom några år...
Garbergs bland världens mest kreativa byråerByråerAsiens största publikation om marknadsföring, Best Ads, korar reklambyrån Garbergs till världens sjunde mest kreativa byrå i världen.
Delade trappuppgång i sju år – nu köper Yellon byrånByråerGeist blir en del av brand excperience-byrån Yellon, och ansluter till kontoret i Malmö. Köpeskillingen är okänd.
Nio nystartade byråer om affärerna 2020: ”Extra svårt för en startup under coronatider”ByråerResumé har pratat med nystartade byråer från tech till public affairs om största utmaningarna med att bygga bolag under coronaåret. ”Även om vi hade en...
De lanserar mediehus för liveshopping – tar hjälp av Viktor FriskByråerBranschsajten Ehandel satsar på liveshopping, och inleder ett samarbete med sociala mediebyrån Reach. ”Vi ser liveshopping som nästa stora trend och är övertygade om att...
Byn värvar nya kunder – ökar intäkterna trots coronaByråerNorrköpingsbyrån Byn knyter till sig tre nya kunder och rekryterar tre nya namn. Snart stänger man dessutom ett brutet räkenskapsår med högre omsättning än tidigare...
Efter internationella succéerna – Ingo öppnar i HamburgByråerSvenska reklambyrån Ingo firar tioårsjubileum med att öppna upp sitt första internationella kontor.
Förlorade tvist mot Vattenfall – byrån går i konkursByråerReklambyrån trodde att de skulle leverera sociala medietjänster för en miljon kronor till Vattenfall Eldistribution – men tingsrätten gjorde en annan bedömning. Nu går AdSweden...
Gärsnäs satsar på D2C – anlitar Grand Relations för kommunikationsstrateginByråvalFör första gången sedan 1893 ska möbeltillverkaren Gärsnäs sälja sina produkter direkt mot konsument. Byrån som anlitats för att ta fram den nya kommunikationsstrategin för...
Lendo letar ny reklambyrå efter Jung von Matt – fokus på insikt och analysByråvalSökandet efter ny kreativ huvudbyrå når snart mållinjen. ”Vi befinner oss på en marknad med tuff konkurrens, och vill stärka vår position”, säger Filip Söderholm,...
Storannonsörerna stoppade sina tv-kampanjer när kongressen stormadesAnnonsörerNär de amerikanska tv-kanalerna rapporterar om kuppförsöket i Washington väljer flera stora annonsörer att trycka på stoppknappen. Samtidigt har Facebook, Twitter och Youtube blockerat Donald...
Vinsten ökar för Agency – plockar ut miljonerByråerTrots coronapandemin ökar både omsättning och vinst för PR-byrån Agency...
Trots coronapandemi – byråintäkten växer för Bloomy IdeasByråerKunder inom FMCG-segmentet gav klirr i kassan för reklambyrån Bloomy Ideas, vars byråintäkt ökar under det brutna räkenskapsåret 2019/2020. Samtidigt krymper vinsten något.
Spoon vinner Umeå universitetByråvalSpoon blir ny kommunikationspartner till Umeå universitet, med fokus på strategi, konceptualisering och produktion. ”Det är alltid en utmaning att kombinera det strikta ramverk som...
Silja Line avbryter reklambyrå-pitch: ”Vår situation har förändrats”ByråvalSilja Lines planer på att knyta till sig en till reklambyrå har lagts på is till följd av coronapandemins reserestriktioner. ”Alla gränser har stängts ner...
Wipcore köper Göteborgsbyrå - bildar byrågruppByråerE-handelsbyrån Wipcore köper en majoritet av kommunikationsbyrån Right Thing united, och bildar därmed en ny byrågrupp i Göteborg. ”Vi känner att våra kunder efterfrågar en...
Bosch väljer OTWByråvalEfter en större upphandling står det klart att OTW blir ny contentbyrå åt Bosch i Norden.
Ingager ska få Kicks att flyga i sociala medierByråvalAnsvaret för Kicks strategi och annonsering i sociala medier går till Ingager.