Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Annonsörer

7 marknadschefer om strategierna under Black Week: Så gör vi för att nå ut genom bruset

Publicerad: 22 november 2022, 14:32

Johan Järnliden, Pino Roscigno, Katarina Blomqvist, Marika Baltcheffsky och Camilla Silfverberg.

Handeln sätter stort hopp till att Black Week kommer rädda upp en svår höst. För Resumé berättar marknadscheferna på Apotea, SAS, Proffsmagasinet, K-Rauta, Stadium, MQ Marqet och Meds om sina planer och förväntningar. ✓ Satsar på egna kanaler: ”Gasar och bromsar beroende på hur veckan går”. ✓ Vill minska köpstressen med längre rea. ✓ Har redan slagit rekord. ✓ Ska nå igenom bruset med tydlig avsändarkoppling. ✓ Nobbar rea-festen: ”Säljer bra till ordinarie pris”.

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterApoteaMEDSK-rautaStadiumBlack FridayMarqetSAS

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Black Friday växer och många handlare förlänger kampanjperioden i en tid där svenska konsumenter håller i plånboken, men gärna gör klipp och handlar sina julklappar i förväg till nedsatt pris.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev