Annonsörer
Ett kvartal med coronakrisen: Var tredje annonsör har strypt investeringarna helt – här är varumärkena som ökar
Publicerad: 26 juni 2020, 11:59
En tredjedel av Sveriges annonsörer investerade 0 kronor i marknadsföring under mars-maj. Bland Sveriges 100 största annonsörer under perioden ökade 7 av 10 varumärken sina reklamköp. Läs om förflyttningarna inom livsmedel, spel, medicin, telekom, fordon och handel.
Coronautbrottet i Sverige är mer än två årstider bort och har tydligt påverkat kampanjkommunikationen, i synnerhet för branscher som är direkt påverkade av den begränsade fria rörligheten där den minskade
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.